Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Marketing i reklama Usługi Witryny internetowe

W tym miejscu dowiesz się, jak zamówić pozycjonowanie stron.

Znamy trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Dziecka czy koncert popularnego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Huawei Y7 biały,
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– państwo (przykładowo “filharmonia Polska”)
– miejscowość (“gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Wilda”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma ma mały budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep ogólnospożywczy”, to “sklep ogólnospożywczy Kraków”.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]