Pełna oferta PBN.
By klient zauważył twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN i ich atuty oraz mankamenty
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są na ogół używane jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej, co należy mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować możliwości PBN
PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa oraz adres e-mail czy telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, inwestycjami oraz prawem, aktualnymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO